Bila hujan pun berlalu...~

 Assalammualaikum....~~
haaiii selamat tengahari semuaa...aku nk citer serba sedikit tentang diri aku,sebelum tu harap2 korang sume dh kuar g lunch..aku lak lunch kt opis jek pasal opis aku dekat jek ngn kedai2 makan...jenis aku mkn lain skit,breakfast merangkap lunch...hahaha~ korang jgn ikut mcm aku lakk...aku mmg jenis x mkn pagi lorrr...x reti dan x biasa.tu pasal la senang2 jek kna gastrik..hehe tp skang dh alhamdullillah sume nye baik2 jek...
 sambung citer skit eh mula dri mlm td..ngaaa!!!

malam td tgh2 malam aku sibuk dok buat puisi,aku terdengar angin kuat masuk ke celah2 tingkap..bunyi nye menakutkan ..yela mula nye aku fikir ada something kt luar tingkap,bila aku kuar dari sarang aku..hehehe (bilik) aku buka pintu depan,nk tengok2 la keadaan malam rupe nye angin kuat dalam hati plak rase ni mesti nk hujan...bila sume dh ok aku masuk balik ke sarang..hehehe sambung buat puisi layan punye layan...tetiba angin kencang menderuu..terkejut aku,tp x dengar plak hujan turun...smpai la ke pukul 1.23am bru la selesai sume bru la aku tido..lena jek tido aku hari ni pasal hujan cuaca sejuk...subuh pun liat jek nk bgun...tp bgun jgk dlm liat2 tu..lepas tu smbung lak tido...hahaha..time hujan mmg asyik berselimut...aarrgghhhh...smpai la pukul 9 am td bru tersedar dari tido...ahahaha~ buruk jek kn anak dara bgun lmbt....klu dh bgun pun lambat msuk kerja pun lambat tp still balik awal..nggaaaa!!!(kt sni moral jgn ikut ok!!)

hujan pun reda dlm pukul 10.30 am..aku pun siap2 la nk pg kerja...tp sebelum aku siap2 nk g kerja bunde sempat bising2 cakap..."oiii einn!! ko pegi tengok kete tu minyak hitam ok lagi ke x ade lagi ke x"..mcm2 bunde omelkan..haha..aku tau bunde sayang aku tu dia bising2..hehe..aku pun check la ape yg bunde suruh..minyak hitam ade lagi full..hehe tp xtau la likat dia tu mcm ner..aku tnye bunde,"mama minyak hitam ni ok jek x payah la servis"..bunde lak cakap..."mama xtau ko pg tanye abah"..bila tnye abah lak abah cakap simple jek aku pun x tnye lagi abah jawab.."nanti abah bagi duit g servis"..ahahaha..kelakar pun ade...

last2 aku pg kerja naik skuter kesayangan,lagi senang dan cepat..cuaca mendung lepas hujan...harap2 x lah hujan susah plak nk blik nnti..tp best gak klu meredah hujan hehehe~
korang nnti smbung lagi,aku ade kerja yang belum diselesaikan ni sebenarnyaa...hehehe..sebelum bunde balik dari bank better aku settelkan cepat..jumpe lagi dalam part lain..daaaaa~




by....miSz zN~


No comments: